Termeni si conditii pentru comercializarea biletelor de avion

Societatea Comerciala SC YOLO Travel Agency SRL este o AGENTIE DE TURISM care are in obiectul de activitate rezervari - vanzari de bilete de avion pentru zboruri interne si internationale, direct sau prin intermediari.

In vederea indeplinirii acestui capitol de servicii din obiectul sau de activitate, societatea este autorizata de catre companiile aeriene care efectueaza zborurile; ea actioneaza numai ca intermediar al acestor companii si se supune regulilor si restrictiilor comerciale impuse de catre companiile aeriene, in calitate de prestatori directi.

In continuare, vom denumi pe scurt :

Societatea Comerciala YOLO Travel Agency SRL - AGENTIA

Compania aeriana - COMPANIA

Clientul care rezerva si/sau cumpara biletul de avion - PASAGERUL

Documentul in baza caruia se efectueaza zborul - BILETUL DE AVION

Rezervarea - vanzarea biletelor de avion se face in urmatoarele conditii :

I. REZERVARI DE LOCURI

1.1. Rezervarile de locuri pentru zboruri se fac cu ajutorul sistemelor internationale computerizate de rezervari, care permit accesul agentiei la baza de date a companiei si rezervarea efectiva a locurilor pentru o anumita cursa in favoarea potentialilor pasageri.

1.2. Rezervarile sunt gratuite si se fac inaintea datei de plecare.

1.3. O data cu efectuarea rezervarii, pasagerul va primi de la agentie informatii referitoare la pretul zborului (valabil la data rezervarii), precum si informatiile referitoare la conditii, restrictii si reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumparat in baza respectivei rezervari.

1.4. Toate conditiile, regulile si restrictiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele dictate de compania aeriana precum si de alti factori (de ex. obligatia detinerii vizei ), independenti de vointa agentiei. Aceste reguli, precum si pretul biletului de avion se pot modifica, prin vointa celor ce le-au impus, pina in momentul cumpararii efective a biletului, fara ca agentia sa poata fi facuta in vreun fel raspunzatoare.

II. EMITEREA BILETELOR DE AVION. MODALITATI DE PLATA

2.1. Emiterea biletelor de avion rezervate si plata acestora se fac conform conditiilor impuse de catre fiecare companie in parte. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre termenul pana la care rezervarea sa este valabila si sa se prezinte in termen pentru achitarea biletului, respectiv sa comande emiterea biletului, pentru a intra in posesia acestuia. Termenele pot fi schimbate oricand de companie, situatie in care agentia va anunta pasagerul despre modificare, fara a putea fi insa, facuta raspunzatoare in vreun fel de catre acesta pentru o eventuala anulare a rezervarii.

2.2. Raportul contractual intre agentie si pasager apare in momentul in care pasagerul a achitat biletul de avion si a intrat in posesia acestuia. Inainte de a achita efectiv biletul, pasagerul are obligatia sa se informeze la agentie despre toate conditiile si restrictiile aplicabile acelui bilet si sa citeasca prezentele conditii generale.

2.3. Pasagerul poate plati biletul de avion in RON (Lei), EUR, la cursul de schimb utilizat de BNR in zua respectiva, la care se adauga un comision de risc valutar de 2%.

III. PRETURILE BILETELOR DE AVION

3.1. Preturile biletelor de avion comercializate prin agentie sunt rezultanta unui sistem complex de reguli tarifare, tarife contractuale, tarife publicate in sistemele centralizate de rezervari, tarife speciale, etc. In aceste conditii, fiecare zbor in parte presupune calcularea de catre agentul specializat al pretului aplicabil biletului de avion respectiv. Acelasi zbor, cu aceeasi companie, in aceleasi conditii de calatorie, poate genera preturi diferite. Data fiind multitudinea de preturi aplicabile biletelor de avion, acestea, ca si regulile aplicabile lor, nu pot fi afisate sau publicate. De asemenea, informatiile referitoare la reguli, care provin din comunicarile scrise sau transmise computerizat de catre companie, prin sistemele de rezervare centralizate sau direct la agentie, au un caracter continuu, modificarile pot fi permanente, drept pentru care ele nu pot fi traduse si publicate in vreun inscris.

3.2. Preturile de vanzare nu sunt neaparat inscrise pe biletele de avion. Preturile de vanzare decurg din regulile de emitere a biletelor de avion stabilite de companie, singura in masura sa conteste modul de inscriere al unui pret pe un anumit bilet de avion. Pretul unui bilet de avion devine ferm, impreuna cu toate conditiile aplicabile lui, numai in momentul in care este inscris pe documentul de incasare intocmit de agentie (factura fiscala).

3.3. Pentru activitatea specifica, agentia Yolo Travel Agency SRL, aplica tarife de serviciu, denumite pe scurt TSF ( Ticket Service Fee sau Transaction Service Fee). TSF nu sunt returnabile in caz de anulare sau modificare a biletului de avion.

3.4. Biletele de avion emise de agentie sunt proprietatea I.A.T.A. - BSP Romania - in calitate de reprezentant al companiilor aeriene membre, incasarile aferente biletelor vandute se deconteaza catre I.A.T.A. BSP - Romania, drept pentru care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare despre modul in care a stabilit pretul unui bilet de avion decat de catre acest organism sau de catre compania pentru care a emis biletul.

3.5. Pretul oricarui bilet de avion presupune conditii, reguli si restrictii speciale aplicabile calatoriei la care se refera documentul respectiv in mod special. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre aceste reguli inainte de a cumpara respectivul bilet. Dupa cumpararea biletului se considera ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate aceste reguli, el nu mai poate pretinde ca nu a fost informat, o data ce a intrat in posesia biletului de avion.

3.6. Pretul biletului de avion include de regula taxele de aeroport. Exista insa situatii, independente de vointa agentiei, in care, pe parcursul calatoriei i se pot solicita pasagerului si alte taxe, care nu au fost percepute initial, situatie in care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare.

IV. BILETUL DE AVION

4.1. Biletul de avion este documentul, inscrisul sau conventia electronica in baza careia se efectueaza zborul. Biletul de avion este emis de agentie dar este proprietatea companiei aeriene pentru care a fost emis.

4.2. Conditiile contractului si informatiile inscrise pe biletul de avion completeaza prezentele conditii generale. Se considera ca pasagerul care a intrat in posesia biletului de avion a luat la cunostinta de toate aceste informatii.

V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR

5.1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a biletelor de avion si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile biletului de avion vandut.

5.2. Informarea pasagerilor se va realiza prin afisarea la loc vizibil pe site-ul agentiei a prezentelor conditii generale de vanzare a biletelor de avion precum si prin prezentarea, la cererea expresa a pasagerului, a conditiilor speciale de transport ale companiei, aplicabile zborului in cauza, fara a fi nevoie de o semnatura a pasagerului care sa certifice ca a fost informat.

5.3. Pasagerul este obligat sa citeasca prezentele conditii generale afisate in agentie inainte de a cumpara biletul de avion. Biletul de avion, o data cumparat, se presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputind sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagubiri agentiei.

5.4. Pasagerul este obligat sa se prezinte la imbarcarea pentru zbor cu cel putin 1 ora si 30 min inainte de ora plecarii, pentru a i se putea intocmi formalitatile necesare iar in cazuri speciale, conform informatiilor oferite de agentie. Unele companii aeriene sau aeroporturi pot, in anumite situatii, sa solicite prezenta la aeroport mai devreme, drept pentru care pasagerul are obligatia sa solicite, cu 24 ore inainte de plecare, informatii la companie sau la aeroport referitoare la timpul de prezentare la check-in.

5.5. Agentia nu este raspunzatoare si nu i se pot pretinde despagubiri pentru ca pasagerul nu a zburat, in urmatoarele conditii (individuale sau cumulate):

5.5.1. aceasta masura este necesara pentru a respecta orice reglementare nationala sau internationala valabila,

5.5.2. transportul pasagerului sau al bagajelor pasagerului ar putea pune in pericol sau afecta securitatea, sanatatea sau starea materiala, respectiv confortul altor pasageri sau a echipajului,

5.5.3. starea mentala sau psihica a pasagerului , inclusiv faptul ca se afla sub influenta alcoolului sau a drogurilor, reprezinta un risc pentru pasager, pasageri, echipaj sau proprietati,

5.5.4. pasagerul a avut o conduita necorespunzatoare pe parcursul unui alt zbor si este posibil ca un asemenea comportament se poate repeta,

5.5.5. pasagerul a refuzat sa se supuna verificarii de securitate,

5.5.6. pasagerul nu achitat pretul, taxele sau cheltuielile aplicabile,

5.5.7. pasagerul nu detine documente de calatorie valabile, pasagerul incearca sa intre intr-o tara pe care are doar dreptul sa o tranziteze sau pentru care nu are documente de calatorie valabile, pasagerul distruge documentele de calatorie in timpul zborului sau refuza sa predea documentele de calatorie echipajului de zbor - contra unei confirmari scrise - atunci cand i se cere acest lucru,

5.5.8. pasagerul prezinta un bilet care a fost achizitionat ilegal, a fost cumparat de la o entitate, alta decat noi sau agentul nostru autorizat, sau a fost declarat pierdut sau furat sau daca nu poate dovedi ca este persoana mentionata pe bilet,

5.5.9. pasagerul nu respecta reglementarile si instructiunile in vigoare cu privire la siguranta si securitate

5.5.10. pasagerul nu s-a prezentat la timp la imbarcare (1 ora si 30 min inainte de ora plecarii inscrisa pe bilet), conform art. 5.4 de mai sus

5.5.11. pasagerul este refuzat la imbarcare datorita unor probleme legate de documentele sale personale (inclusiv lipsa viza de intrare pentru tara de destinatie, viza falsa, pasaport cu interdictie, etc) sau in situatia oricarui refuz nejustificat al autoritatilor de a permite calatoria.

5.5.12. alte imprejurari sau cazuri de forta majora, pe care agentia nu le putea prevedea sau evita (ex.falimentul companiei aeriene)

5.6. Agentia nu este raspunzatoare pentru intarzieri sau modificari de orar ale companiei aeriene pentru care s-a emis biletul, pentru calitatea zborului sau pentru servicii aferente zborului (ex - pierderi de bagaje), obligatii care cad direct in sarcina companiei. In astfel de situatii, pasagerul se va adresa direct companiei transportatoare, care va despagubi pasagerul in conformitate cu reglementarile internationale.

5.7. Daca pasagerul renunta la biletul de avion cumparat, inainte sau dupa inceperea calatorei, acesta are dreptul la rambursarea partiala a pretului platit, dupa ce se deduc taxele de penalizare, inclusiv TS si daca tariful si conditiile acestuia, stabilite de companie, permit rambursarea.Pasagerul poate modifica biletul initial cumparat in conditiile stabilite de compania pentrucare a fost emis biletul cu plata unor diferente de pret stabilite de compania aeriana, inclusiv a TS pentru modificarea rezervarii.

5.8. Pasagerul nu poate utiliza numai parti componente ale zborului aferent biletului cumparat.Neprezentarea pasagerului la primul zbor se considera renuntare la bilet si i se aplica prevederile din prezentele conditii generale.Biletul este netransferabil unei alte persoane.

5.9. Neprezentarea la zbor presupune pierderea calatoriei, cu o penalizare de pana la 100% din valoarea biletului, in conformitate cu reglementarile companiei si ale prezentelor Conditii Generale.

5.10. In situatia in care pasagerul, din vina sa, utilizeaza doar partial zborurile inscrise in biletul de avion cumparat, el nu va putea pretinde despagubiri de nici un fel agentiei sau companiei pentru care s-a emis biletul.

5.11. Pasagerul are obligatia sa se asigure ca este in regula din punct de vedere al tuturor formalitatilor necesare calatoriei (politie, vama, sanatate, pasaport, viza, etc), agentia neavand nici o raspundere in fata pasagerului din acest punct de vedere. Refuzul la imbarcare dintr-unul din aceste motive cade in sarcina exclusiva a pasagerului, fara ca acesta sa poata pretinde despagubiri agentiei.

5.12. Agentia va informa de buna credinta pasagerul asupra formalitatilor necesare calatoriei solicitate, conform informatiilor furnizate de sistemul computerizat de rezervare, dar nu poate fi facuta responsabila asupra veridicitatii acestor informatii si nici trasa la raspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de informare este unul oferit suplimentar si nu are legatura cu serviciul de emitere a biletului de avion.

5.13. Agentia nu este raspunzatoare pentru pagube sau inconveniente produse pasagerului in timpul zborului sau datorita unor modificari de orar, intarzieri ale zborurilor, etc, imprejurari care se afla dincolo de controlul si vointa agentiei.

5.14. Datorita situatiei create prin cererile masive de azil politic sau ramanerile ilegale in tarile din Vest, autoritatile tuturor statelor, chiar in prezenta vizei de intrare eliberata de ambasadele tarilor respective in Romania, pot refuza fara explicatii sa permita trecerea frontierei, respectiv imbarcarea in avion a pasagerului.

In astfel de situatii, agentiei nu i se pot solicita despagubiri, deoarece imposibilitatea efectuarii transportului se datoreaza faptei unui tert.

5.15. In cazul in care pasagerului i se fura biletul de avion cumparat (in cazul biletelor de hartie), pe baza de declaratie pe proprie raspundere si acte doveditoare de la Politie, el poate solicita agentiei emiterea unui duplicat dupa biletul respectiv, in schimbul platii unei taxe stabilite de catre compania aeriana.

5.16. Agentia se obliga sa ofere pasagerilor care achizitioneaza bilete de avion cel putin informatii despre (nu in forma scrisa):

  • Natura zborului: regulat/charter/low fare (rezervare efectuata in alta parte decat in CRS)

  • Costul biletului defalcat: pret de baza, taxe aeroport, taxa de serviciu etc.

  • Conditiile tarifare ale biletului

  • Posibilitatea de a se modifica datele de calatorie si in ce conditii

  • Posibilitatea de a se rambursa partial sau total contravaloarea biletului si in ce conditii

  • Conditiile de emitere a biletului cu un minim de timp in avans

  • Tip bilet emis: electronic/ paper

  • Cantitatea de bagaje pe care pasagerul are dreptul sa o transporte gratuit, atat ca bagaj de mana, cat si ca bagaj de cala, precum si costul/kg a bagajului ce depaseste greutatea admisa

  • Orele de operare, decolare, aterizare, escala

  • Itinerariul de zbor

  • Compania aeriana care opereza pe ruta solicitata

  • Timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de imbarcare

  • Informatii in cazul pierderii biletului

  • Moneda de emitere a biletului: RON/EURO

  • Modalitatea de plata: cash, card, factura

  • Nivelul taxelor de serviciu pentru Emiterea biletului, Reemitere, Schimbare data de rezervare, Rambursare totala sau partiala a biletului, alocarea locului in avion.

Agentia se obliga sa aduca la cunostinta pasagerului identitatea transportatorului iar in cazul modificari/schimbarii acestuia se oblige sa informeze pasagerul.

Agentia se oblige sa aduca la cunostinta precizari cu privire la transportul copiilor neinsotiti, a persoanelor cu handicap, femeilor gravide, persoanelor bolnave sau altor persoane care necesita asistenta speciala.

Dupa emiterea biletului de calatorie, toata responsabilitatea privind efectuarea calatoriei ,inclusiv in ceea ce priveste transportul, intarzierea livrarii, deteriorarea sau pierderea bagajelor care apartin pasagerilor,revine companiei aeriene in conformitate cu reglementarile si legislatia in vigoare. Responsabilitatea pentru pierderea,intarzierea sau deteriorarea bagajelor este limitata,cu exceptia cazurilor in care, in prealabil s-a facut o declaratie speciala de valoare si s-au platit taxele aferente.In conformitate cu Conventia de la Varsovia ,pentru majoritatea calatoriilor internationale (inclusiv tronsoanele interne ale acestora) obligatia transportatorului este limitata la suma de aproximativ 20USD/kg pentru bagajele inregistrate(de cala) si 400USD/pasager pentru bagajele neinregistrate (bagaje de mana).Pentru pasagerii care calatoresc numai in interiorul SUA, legile federale prevad ca suma sa fie de cel putin 2.800USD/pasager.

Atunci cand se aplica Conventia de la Montreal (in cazul transportatorilor din Comunitatea Europeana) ,in cazul distrugerii,pierderii,deteriorarii sau intarzierii bagajelor,in majoritatea cazurilor se aplica cele “1000 de Drepturi Speciale de Tragere”(aproximatix 1.200EUR,respectiv 1.470USD) per pasager.

Anumiti transportatori nu isi asuma raspunderea pentru transportul obiectelor fragile,de valoare sau perisabile.Informatii suplimentare pot fi obtinute de la transportator.

Se recomanda pasagerilor verificarea conditiilor de calatorie cu 24 de ore inainte de data de operare. (call center aeroport, site companie transportatoare, agentie de turism).

VI. RECLAMATII

6.1. Orice reclamatie cu privire la biletul de avion cumparat se va face in scris, in termen de max 7 zile de la data producerii evenimentului reclamat.

6.2. Reclamatiile care nu sunt facute in scris nu vor fi luate in considerare.

6.3. Agentia va transmite reclamatia respectiva companiei aeriene pentru care a fost emis biletul iar solutia data va fi aceea data de compania aeriana, in calitate de proprietara a biletului. Agentia va informa pasagerul despre solutia data de companie reclamatiei, in scris, in termen de 3 zile de la primirea raspunsului de la companie. In situatia in care pasagerul nu este multumit cu raspunsul primit el se va adresa direct companiei aeriene care a efectuat zborul.

6.4. Pasagerul va fi despagubit direct de catre compania aeriana in toate cazurile in care aceasta decide acest lucru, agentia nefiind obligata sa intermedieze astfel de despagubiri.

6.5. Orice reclamatie se va face de catre pasager in conformitate cu prezentele conditii generale de vanzare a biletelor de avion.

VII. NOI REGULI ALE UNIUNII EUROPENE PRIVIND SECURITATEA PE AEROPORTURI

Pentru a va proteja impotriva noilor amenintari cu explozibili lichizi, Uniunea Europeana (UE) a adoptat o serie de reguli care restrictioneaza cantitatea de lichide pe care le puteti trece prin punctele de control de securitate. Aceste reguli se aplica la toti pasagerii care pleaca de pe aeroporturi din UE indiferent de destinatia acestora.

Aceasta inseamna ca la punctele de control de securitate se vor face verificari legate de substantele lichide pe care doriti sa le transportati, suplimentar fata de alte obiecte interzise. Totusi, noile reguli nu limiteaza cantitatea de lichide pe care le puteti cumpara din magazinele aflate dincolo de locul unde prezentati taloanele de imbarcare sau de la bordul aeronavelor operate de o companie aeriana din UE.

Noile reguli se aplica incepand din 6 Noiembrie 2006, pe toate aerporturile din UE, precum si din Norvegia, Islanda si Elvetia, si sunt valabile pana la o instiintare in prealabil cu toate modificarile prezente la aceasta data si cele viitoare.

VIII. DISPOZITII FINALE

8.1. Prezentele conditii generale sunt realizate in conformitate si se completeaza cu prevederile CONVENTIEI DE LA VARSOVIA, in care Romania este parte semnatara, in conformitate cu prevederile art. 11, aliniatul 2 din CONSTITUTIA ROMANIEI.

8.2. Afisarea in agentie a prezentelor conditii generale presupune obligativitatea pasagerului de a le citi. Se considera ca pasagerul care a cumparat biletul de avion a luat la cunostinta despre continutul acestor conditii si el nu va mai putea invoca ulterior necunoasterea lor sau lipsa de informare.

8.3. Prezentele conditii generale vor fi aplicabile si opozabile tertilor in toate situatiile stipulate in cuprinsul lor.

Pentru serviciile prestate, compania Yolo Travel aplica Tarife de Serviciu diferite, in functie de complexitatea serviciului respectiv, denumite pe scurt TS:

1. BILETE DE AVION TS – Tarif serviciu in EUR / se aplica peste valoarea biletului de avion, inclusiv taxe platibile furnizorului de transport/ minim
A. Bilete de avion pe curse interne orice companie aeriana (RO, V3, Blue Air) 10
B. Bilete avion curse externe  
Companii LOW COST indiferent de valoare bilet 10
Serviciu de web check-in pentru low - cost sau alte servicii oferite clientilor dupa cumpararea biletului low - cost(bagaj cala, loc cu confort sporit, etc) 5/sens
Companii IATA, functie de valoare bilet inclusiv taxe zbor  
De la 200 – 1200 EUR si peste 23-50
Copii 2-12 ani 60% din TS adult
C. Servicii suplimentare  
Modificare si/sau anulare rezervare inainte sau dupa emiterea biletului de la 25
Anulare bilet (storno) de la 25

 

 

Aceste TS nu sunt returnabile in caz de anulare sau modificare a biletului de avion.